Organisaties

Gemeente Diemen

Het geheim van Diemen

Werken voor Diemen

Diemen is een levendig dorp, met rust, groen en ruimte. De inwoners voelen zich verbonden met elkaar en met hun woonomgeving. Diemen kent een levendig verenigingsleven en een gevulde evenementenagenda. Ons kent ons, ook in het gemeentehuis. Inwoners lopen zo even binnen en ook als collega’s zoeken we elkaar makkelijk op. De kleine schaal maakt ons uniek en biedt veel voordelen.

Tegelijkertijd groeide Diemen de afgelopen jaren flink met nieuwe wijken als Plantage De Sniep en Holland Park. Het inwonertal zal oplopen naar zo’n 35.000. Er zijn dan ook grote ambities voor bereikbaarheid, duurzaamheid en woningbouw. En criminaliteitsbestrijding en bestaanszekerheid vragen ook onze aandacht. Diemen ligt midden in de Amsterdamse agglomeratie. En staat dus voor dezelfde uitdagingen als een grote stad.

Deze bijzondere combinatie maakt werken voor de gemeente Diemen zo leuk en interessant.

Het geheim van Diemen

De schaal van Diemen maakt dat we de menselijke maat goed kunnen vinden. We kunnen en willen flexibel zijn en er is ruimte voor eigen oplossingen. We werden recentelijk op verschillende plekken geprezen voor dit ‘geheim van Diemen’. Onze medewerkers zijn blij met de korte lijnen in de organisatie, de informele cultuur en de onderlinge verbondenheid. De gemeente scoort jaar in jaar uit dan ook goed op het gebied van medewerkerstevredenheid.

We willen bewust het beste doen voor Diemen en doen dat met lef en een open houding. We zijn leergierig en ook best eigenwijs. We zijn echte doeners, maar werken niet zonder plan. We gaan graag op zoek naar oplossingen voor onze inwoners en ondernemers. Kortom, er is beslist ruimte voor eigen initiatief, voor eigen ideeën en een eigen weg!

De gemeente Diemen investeert veel in haar medewerkers. We hebben een uitgebreid trainee- en talentprogramma en ruime opleidingsbudgetten. We werken graag samen in ons gemeentehuis, vlakbij NS-station Diemen, maar thuis of ergens anders werken kan ook. Je kunt je werk in overleg flexibel invullen, zodat je goed de balans vindt én houdt tussen werk en privé. We geloven in gelijke kansen en bieden onze medewerkers interessant en zinvol werk en mooie mogelijkheden.

Onze nieuwste vacatures

Contactinformatie